Lördag kväll, Sverige

Nu var man hemma igen!
Eller ja...det är ju ett och ett halvt dygn sen man kom hem, men har inte orkat blogga tidigare.
 Men här hemma händer det ju inte alls lika mycket som i Newwan. Idag har jag tillexempel inte gjort någonting alls fram till halv sju då jag stack hem till farmor och farfar för gratis käk. Så snälla är dom :)

Än så länge har jag inte känt av jetlaggen någon speciellt. Kanske lite imorse, då var det jobbigt att gå upp. I och för sig kan det ju bero på värsta förkylningen som jag har dragit på mig. Hosta, rinnig näsa och hes har jag blivit. Sug på den ni! :P

Just nu känner jag mig som en dyster pensionär som har alldeles för mycket saker att göra, men som inte orkar. "det tar vi imorgon istället!" Att jag sedan har tvättat och lagat mat idag har ju inte gjort saken bättre. Ett stort minus är dock att vi har tvättmaskinen i källaren, jag ogillar vår källare! Det gör det hela med tvättningen mycket svårare, och det är inte ovanligt att tvätten får ligga och dra åt sig en aningen unken lukt innan jag vågar/orkar/pallar mig ner dit för att hänga upp den. Vilket jag såklart gör tillsammans med Nora.

Har förresten en tvätt som fortfarande ligger i. Den tvättades för, hum...6 timmar sen blir det nog. Ajaj, den får jag nog ta mod till mig och gå ner och hänga... Nej, slut på tvättsnacket! Idag är det lördagkväll och jag sitter och klagar som en mes. Jag vet att Amanda jobbar på Harrys idag, kanske tar en sväng ner till henne och säger Tjaaa! Har du kul? ;) Antagligen blir det så eftersom jag undviker att sova. Not smart, I know. But it is so booring!

nej, nu är jag trött och snack-och-fixa-tvätt-sugen! (okej, stryck det sista...men det måste göras), så jag får förtära er med mina otroligt glada ord mer senare! Tjingtjong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0