Brooklyn

Klara: Hum, jag ska komma hem pa fredag om allt gar som det ska. :)
Kim:
Haha, okej jag ska kolla om jag hittar nagot mer, men det ar alltid sa svart att hitta klader till nagon annan :) Men jag ska gora mitt basta.

Idag tog vi en valbehovlig sovmorgon och gick upp runt halv tio. egentligen skulle vi till en kyrka och kolla pa gosspel, men det blev inte sa. Det var mycket, mycket svarare att hitta an vad man trodde. Jag hade fatt uppfattningen om att man i Amerika hade gosspel i nastan varje kyrka varje sondag, men sa var det verkligen inte. Vi hittade tva kyrkor, den ena runt Time Square och den andra I Harlem. Den i Harlem var val den som lat roligast och bast, men det skulle ta ca 45 min att ta sig dit pa grund av tunnelbanebyte och vandrning...sa som sagt, vi struntade i det. ganska synd nu i efterhand, men men.

Istallet gick vi och at frukost pa en restaurang som serverade riktig amerikansk frulle. Efter en pancake, baccon, toast, home frises and scrambeld eggs var vi valdrigt matta. Vi gick till Central park och jag satte mig och fick ett portratt ritat av mig. Dock lurade de oss pa pengar da de lovade att vi skulle fa bilden for 20 dollar (orginal pris 130) , men nar det var klart sa det att man var tvungen att kopa en ram till sa man inte forstorde bilden...den skulle kosta 30 dollar. vi lyckades pruta ner det hela till 35 dollar...men det var anda lurendrejeri tyckte jag.

Vidare gick vi hem for att varma oss sa att inte tarna skulle ramla av och sen tog vi en tunnelbana till Brooklyn. Och ja...Brooklyn, vad kan man saga. Det var valdrigt annorlunda gentemot Manhattan, det var mer som ghetto stil, mycket kladd pa vaggarna och tomma gator med sopor overallt. Ganska skumt alltsa. De flesta som bodde dar gick runt i Vintage (second hand) stil och trodde att de var valdrigt orginella. Grejen var bara det att ALLA gick runt sa, sa det hade varit frackare att kla sig normalt, da hade man i alla fall stuckit ut fran mangden. I och for sig var vi mest runt Williams burg, sa jag kan inte riktigt uttala mig om hur det ar i resten av Brooklyn.

Nar vi blev trotta pa second hand butiker (majoriteten av alla butiker var second hand...) satte vi oss pa ett mysigt fik och invantade solnedgangen. Det tog ett ganska bra tag, men vi satt och snackade och hade det trevligt sa det gjorde inte sa mycket. Nar solnedgangen val kom, borjade vi ga mot Brooklyn bridge for att sedan ga over till Manhattan och se hela shiluetten i morkret. (Det var bara det att vi kom till fel bro. Efter en ca halvtimmes vandring kom vi fram till bron och sag att det med stora bokstaver stod "Williamsburg bridge" - alltsa fel. Vi tog en taxi istallet for att ga vilket var riktigt tur, det var ganska langt till Brooklyn bridge. )

Att ga dar over var riktigt frackt. Alla lampor och ljus var fantastiskt att se. sa det var vart modan att komma ratt. Vi fick ju en hel del coola bilder ocksa ;)

Nu sitter vi hemma...klockan ar runt halv nio, men det blir val en hemma kvall idag igen. Man ar sa grymt trott efter att ha gatt hela dagarna att man inte orkar annat an att slappa nar man val kommer hem. Jag har funderat flera ganger pa att kopa en stegraknare bara for att se hur manga mil man verkligen gar! Vi gar ju typ overallt.
Traningsvarken gor fortfarande skitont, men det ar gott ;) Da vet man att man har gjort nagot bra. Men det ar jobbigt nar man ska pa toa. Man far typ pressa ner sig sakta och sedan bara dunk ner pa toastolen. ajaj. haha.

Imorgon blir det kanske en tur till down west side... kanske FN huset om vi har tur. Far la se lite :)
Men hoppas allt ar kanon och som sagt, bara att kommetrera, det ar bara kul :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0