Borta bra, men hemma bäst

Today is a new day!
Snacka om att jag hade svårt att somna igår! Klockan tickade, msn folket började droppa till sängs, det blev bara sämre och sämre Tv program, men kvar satt jag, klarvaken och hade inte alls någon vidare lust för att somna.
Eller jo okej, jag ville somna, men var alldeles för pigg för det.

Tillslut stängde jag i alla fall av datorn och Tvn och började att räkna neråt från 1000. Det funkade antagligen för jag vaknade imorse av telefonen som ringde.
Varför är det alltid så, att när man vaknar av telefonen - man svarar, så frågar den i andra ändan : Oj, förlåt! Väckte jag dig? (Antagligen är det då uppenbart att man har en riktig trött röst. ) Hur som helst, vaför svarar man alltid (okej jag i alla fall...vet inte hur det är med er...) Nej, jag var vaken, ingen fara.
Är det bara för att man inte vill att personen i andra ändan ska få dåligt samvete, eller är det för att man tycker det är åinsamt att bli väckt - speciellt om man sovit länge?

Hur som helst. En ny dag med nya sysslor ;) Jag får helt enkelt verkligen känna på hur det är att flytta hemifrån. Sköta allt själv, tvätt, matlagning, städning, ut med hunden, ge både hund och katt mat, åka och handla, borsta hunden, göra läxor, mm, mm. Men faktiskt så är det ganska kul. Eller kul kanske jag inte ska säga, men man kan ju i alla fall inte klaga på att man inte har något att göra. Vilket är bra i mitt fall.

Nu ska jag sätta mig och gå igenom läxhögen som jag inte orkade ta med till NY. Det är inte alls speciellt mycket egentligen. Det viktigaste är en redovisning i svenska som jag ska ha imorgon, och de papprena har jag glömt i skolan. Upps. Så det får jag försöka söka på på internet och läsa om istället.
Sen ska jag hina ut med hunden en gång till och göra mig ordning, för vid femtiden ska jag hem till farmor och farfar igen på middag. Trevligt. Men idag blir det en riktig släktmiddag. 10 pers blir vi. Ojoj. (Om man räknar med alla barn såklart. Annars är vi 6.)

såå, tja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0