SM final och klubbrekord, klag på HD och på skolsystemet.

En hel SM helg utan bloggen, ska jag vara ärlig har det varit grymt skönt.
Har öppnat den några gånger, men inte riktigt hittat orden för vad jag vill skriva.
Det har jag inte nu heller egentligen, men gör ett försök i alla fall. :)

SM kan väl förkortas med:
Så jävla sjukt bra! fy fan vilket SM! Vilka simningar, vilka rekord, vilken stämning, ahhhh!!!
3a i poängstriden (bästa på flera årtionden) sammanlagt 9 medaljer (även det bästa på väldans många år.) junior rekord, klubbrekord, personliga rekord, mål-tider... gash. Så sjukt bra gjort! Jag är så jäkla stolt över både mig själv och över HS! Dock fick jag ingen medalj, men jag klarade mina mål-tider och var för första gången under 1.10.00 på 100 br! (1.09.81) Så jäkla sjukt bra! Det är vid sånna stunder som jag bara älskar allt. Allt är perfekt. Stunden innan vi skulle maschera in till finalen var otrolig. Spänning, förväntansfull, glad...det är otroligt. Det är perfekt. Det är livet när det är som bäst. Men mina mål är långt ifrån uppnådda...

(Dock måste jag bara få skriva hur dåligt jag tycker att HD tar upp simningen. Förhelvete HD! Seriöst, e och en halv sida till Helsingborgs TK som vann ett sm guld och 10 rader i en fjesen liten notis om HS stora framgångar! Seriöst... vad håller ni på med? Ett juniorrekord, 9 SM medaljer, 3a i poängstriden... för Helsingborgs största idrottsklubb...allt bättre än det senaste 20-30 åren, och ni skriver en notis på 10 rader. Skämms, säger jag bara. Hoppas på bättring för det här är fan pinsamt. )

Så, nu fick jag ur mig det också. :)
För övrigt är jag hur glad osm helst. Livet leker som sagt och allt är kanon. SM var körsbäret på grädden som jag så läge längtat efter och nu får man ställa in siktet på JSM i slutet på Januari. Ska bli så satans kul.

Nu ska jag sätta mig med plugget. Har 2 prov och inlämning... pallar egentligen inte.
Är det i det här stadiet man börjar snacka om tidigt stadie till utbrändhet? nää, det tror jag inte. Dock är det inte lathet heller... men något är fel och jag skulle nog lätt säga att det är skolan. Sjukt tråkigt undervisningssätt som man används sig av i över 200 år. Utvecklingen går frammåt och ja jo visst, man kanske använder sig av powerpoint men undervisningen är i grund och botten likadan som den var på 1700-talet. Jag efterlyser förbättring i skolsystemet. Ungdomar har det svårt i skolan och politikerna klagar på lärarna, men görs något? Nope.
Haha, jaja nog om det. Nu ska jag i alla fall sätta mig med naturkunskap, historia och matte C.

ngn som vill byta? :P
<3


Kommentarer
Postat av: Kim !

Awe, lilla Fia ! :) Lycka till med allt plugg & grattis till alla framgångar i helgen. Det var riktigt kul att se! Och om skolan håller jag helt med, hoppas kanske att jag kan komma fram till nått intressant med mitt projekt då så att man kanske nån gång i framtiden kan få se nån förändring. Haha ;)

2008-12-01 @ 20:07:49
Postat av: fia

Tack Kim! <3

2008-12-02 @ 18:52:28
URL: http://soffiia.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Grattis till dina fina simningar :)

2008-12-03 @ 09:44:40
URL: http://booken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0