Det är mycket som står på spel.

Det känns så overkligt. Det kom mycket tidigare än jag trodde. Men jag är beredd. Om två dagar...om två dagar är det för sent. Då är det kört. Jag kan inte säga mer nu. Jag har sagt att jag kan, jag har satt allt på spel. Om två dagar är det dags att hämta ut vinsten. Ingen vinst utan förlust, men heller ingen vinst om man aldrig chansar. Det är livet. Livet på en pinne.

*

Jag och morsan sitter och kollar på faddergalan. Eller ja, jag kollar och hon sover. haha. Stackarn, helt slut är hon. Men jag låter henne sova. Har en hel del jag ska fixa innan jag ska lägga mig, som att slå in hennes paket ;) Så hon kan sova ett tag till. 
Jo visst ja, back to faddergalan. Jag vill verkligen ha ett fadderbarn. Det har jag velat länge men jag har lixom inte råd. Det kostar ju en hel del i månaden och även om de behöver pngarna mycket mer än jag, så känner jag att med min knappa inkomst kan jag tyvärr inte hjälpa till i den mån som jag hade velat. Vilket är riktigt tråkigt. Men det får jag sätta som första prioritet när jag får en stadig inkomst. :) 

Förresten så känns det som om ja har en hel del planerat nu. December kom mycket fortare än vad jag förväntade mig i sommras. Jag bärjade räkna dagarna då, och det kaske är därför som jag har kommit ganska långt i min planering. Redan i sommras hade jag klart för mig hur december skulle se ut, hur nyår skulle vara och hur en dag i juni skulle se ut. Det är ganska sjukt jag vet, men så går det när man har en hjärna som jobbar på högvarv 24 timmar om dygnet. Planering går lixom inte att undvika då. Positivt ibland, men även negativt i vissa stunder. Men som sagt, ingen vinst utan förlust. Dock är det här ett spel med väldigt stora insatser...vinsten är något jag verkligen drömt om, samtidigt som förlusten är så otroligt stor. Jag vet inte om jag kommer klara av en så stor förlust lika lite som jag vet om jag kommer klara av att vinna.. hur som helst. Det får man se. Detta är faktiskt inget jag kan planera, så det får helt enkelt gå som ödet vill. :)
Ödet...hum, jag gillar verkligen inte det ordet. Det har en negativ klang tycker jag. Ödet... blä. nej jag rättar den övre meningen och skriver: "Det får helt enkelt bli som man gör det till" istället. Det lät bättre. :)

Tjoflöjt! nu ska jag slå in paket och fixa till imorron. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0