Ibland önskar jag att livet vore som på film...

... och ibland inte.

Internet krånglar fortfarande, skit alltså.
Men, men. Det finns ju värre saker i världen än att internet inte fungerar ;)

Igår var det typ storm här i Helsingborg. Efter att det regnat hela dagen började det blåsa riktigt kraftigt igårkväll. Det blev bara värre ju närmare småtimmarna man kom och när jag körde hem vid två tiden låg det både det ena och det andra på vägarna. Träd hade blåst omkull och jag såg minst två parrasol som var på vift från någon trädgård. Nice.

Visst ja, precis jag var ute och körde igår. Det känns alltid bra att vara ute och köra. Jag vet inte varför jag tycker det känns så bra, men tankarna lättar och ja.. det känns bara bra :). Jag satt vid mitt favorit ställe i bilen vid havet med Carro och tittade på vågorna som blåste riktigt stora. Havsnivån hade stigit enormt mycket och vinden var så stark att det var svårt att hålla sig stående när man hade ansiktet mot Danmark. Det enda som saknades var oska och blixtrar. Jag gick ner till strandkanten för att bara stå och blev rejält överraskad av en våg som sköljde in i mina stövlar. haha. Havet är skumt. Det är stort och oberäkneligt. Underbart.  Igår var det den stora dagen också som jag snackat om, och ja.. det kändes skit, men nu känns allt skitbra faktiskt. När jag tänker på det blir jag nästan förundrad över hur jag känner mig. Men jag ska verkligen inte klaga. Jag älskar livet just nu. Såhär borde det allt vara. :)

Jag och Carro kan lida lite tillsammans nu och vi har kommit fram till att livet vore egentligen bäst om det vore som på film. ;). Och ett bra tips om man känner sig riktigt nere och ledsen; Ut och åk någonstanns, med eller utan mål. Sätt på en kanonbra låt och skruva upp riktigt högt. Sjung sedan med, så högt du kan. Skrik. Det kommer kännas så jäkla mycket bättre sen. Det är min bästa medicin och jag lovar, den funkar ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0