2000 spänn fattigare

(Idag är det en sån dag som jag kommer ångra att jag inte la mig i tid när jag vaknar av klockan halv sju imorgon bitti, redo för att gå till jobbet igen...)

Idag har det minst sagt varit en händelserik dag.
Det började med en uppesittarnatt för att se på OS finalerna. Hann se Lillhage och Marco-Varga innan jag somnade till för att vakna lagom till 100 brassa finalen. Synd att jag var så trött bara... annars hade jag kanske kunnat kolla lite teknik. haha. Det hade Stene gillat ;) Sedan följde en seg morgon då jag sov till tolv.

Efter det stack jag till Kim som äntligen är hemma. Härligt att träffa henne och trots att hon bara var borta i ca tre veckor har mycket hänt så vi satt och uppdaterade varandra om smått och gott innan jag skulle iväg på SPA med Carro. Men på väg till Aktiverum hände något. Vi blev stoppade av polisen. Attans. 2000 spänn i fortkörningsböter är inget man känner för att skryta om haha. Det svider rejält i plånkan kan jag lova. :/. 10 km för fort = 2000 kr i böter... Nu gäller det bara att hålla tummarna för att inte körkortet blir indraget. (Det kan komma en rättelse från Malmö eftersom jag bara haft körkortet i ett och ett halv år där de kan ha beslutat om indraget körkort även om inte polisen i Helsingborg ansåg att det skulle behövas. Malmös beslut väger alltså över Helsingborgs.) Men jag håller nu tummarna för att jag slipper ta om körkortet och att de inte hittar några bilder på mig i deras hastighetskameror... de kan leta där för att hitta bevis och jag vet inte om de hittar något eller inte... men som sagt, jag håller tummarna.

Efter SPA var det möte med Kim igen och fortsätta snacket med alla updateringar. Sjukt kul att snacka igenom allt. Man märker hur mycket som händer på så kort tid när man får berätta allt. :).
Hon har också försökt hjälpa mig att komma på ett bra projektarbete och just nu har vi en strålande ide! som jag dock bör tänka efter om jag klarar själv.. haha. Hur som helst så verkar det sjukt kul så nu hoppas jag på att den går att genomföra.

Nu ska jag ta och sova innan jag fastnar här alltför länge.
Får hålla tummarna för mitt körkort, jag behöver det verkligen och nu vet jag att en kontroll faktiskt kan ske (har inte blivit tagen innan, men spännande var det, haha!) så jag kommer med all säkerhet vara mer försiktig när jag kör nu.
Godnatt från mig och min nya vän, lilla rosa Kim. (en liten filur jag fick av Kim från staterna. Riktigt bra för nu kommer jag aldrig vara ensam. haha.)

Kommentarer
Postat av: Kimsan! :)

Haha, ja du kanske ångrar att du inte la dig i tid men hoppas inte att du ångrar att vi snackade länge ;) För bara för jag lider av jet-lag behövde jag ju inte hålla dig uppe! Hoppas att du sagt till om du ville sovit tidigare :P haha, men var ritkigt kul att ses igen och snacka om allt och inget! Och, jag hoppas att "lilla rosa Kim" trivs bra och är ett bra sällsakap ;) & håll mig uppdaterad om arbetet! Nu ska jag nog packa upp min väska och lite så, lider som sagt av jet-lag så är väldigt pigg för tillfället! Haha, helskumt :P Men kan lika gärna göra lite nytta. Hoppas du sover gott, Kram :)

2008-08-13 @ 03:04:34
Postat av: carro

hoppas verkligen att de inte tar ditt körkort, gumman!

2008-08-13 @ 10:41:51
Postat av: Fia

haha nej! Kim det var bara kul att vi snackade! Jag är ju själv en nattuggla så nu när du har jetlag kanske vi kan göra allt galet som man inte pallar annars. haha. Nu är det jobb ;) puss

2008-08-14 @ 07:32:37
URL: http://soffiia.blogg.se/
Postat av: Fia

Det hoppas jag med Carro... verkligen. Får hålla tummarna för vet inte hur jag kommer klara mig annars. Men vi får crusa (cruisa?) extra mycket nu då för att vara på den säkra sidan. haha.

2008-08-14 @ 07:34:03
URL: http://soffiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0