Baj baj sommar - hej hej verklighet.

Dålig uppdaterig = mindre tid framför datorn = njuter av livet.

Idag är det den sista dagen i fihet, den sista dagen på sommaruppehållet för simningen. Imorgon börjar verkligheten och allvaret: jobb och simning.
Det känns både bra och dåligt. Jag känner att jag verkligen borde komma in i rätt dygnsrytm (det gick inte jättebra inatt när jag satt uppe och kollade finalerna på OS, där Carro faktiskt vann speedos tävling genom att gissa exakt rätt vinnartid på 100 br damer! Wooohoo, GRATTIS, nu fick du din revenge ;) haha.) , att få tillbaka alla rutiner och tider kommer nog kännas härligt även fast jag bara har njutit av att inte behöva tänka alls på när jag ska träna eller när jag bör äta. I början av ledigheten kände jag mig pigg hela tiden. Jag hade massa överskotts energi eftersom vi inte tränade 2-4 timmar om dagen. Nu i slutet har jag bara varit allmänt trött dagarna igenom. Jag kan ju lätt konstatera att ledigheten var välbehövlig.

Men det är inte bara positivt med att komma tillbaka till verkligheten. Jag kommer sakna att kunna sticka ut på kvällarna och bara njuta av att vara och leva just nu. Jag kommer sakna att inte kunna sova till elva... istället för att gå upp och till skolan vid åtta tiden. (Nej, simningen klarar jag av att de börjar, men skolan vill jag verkligen inte gå tillbaka till. Många försöker uppmuntra och säga "ja men kom igen, det är bara ett år kvar!". Sant... men hur långt är inte ett år? Phu...) Men det som känns mest tungt med att komma tillbaka till skolan är att jag inte vet vad jag ska ha som projektarbete. Jag hade många alternativ, men jag har tröttnat på dem innan jag ens har börjat. Jag har ett nödalternativ i fikan om allt skulle skita sig, får se hur jag gör... Massa annat spökar också när skolan drar igång, får sätta mig ner och fixa allt. Woine, haha. ;)

Men mest av allt kommer jag sakna sommaren.
Idag är det det 12 augusti... ca 20 dagar kvar innan vi går in i den första höstmånaden. Det kommer bara bli kallare och mörkare för var dag som går. Löven kommer falla av och man kommer behöva börja använda tunga jackor med mycket foder. Och vantar. Det kommer bli blåst och blask och regn och solen kommer ta semester. Yippie. Nej nu ska vi inte vara sånna! Positiva och glada... YES, hösten är på väg! yiiiho! (Lät det äckta? ;) )

Nej men sommaren har lärt mig en hel del också. Det känns sjukt bra. Jag har hittat vissa, lämnat vissa och vissa har visat hur man är när man är en riktig vän. Känns kalas att på riktigt veta vad man har för folk omkring sig :). Jag har under sommaren bara omringat mig av människor som jag tycker om och som gör mitt liv till det bättre. Ja, ni vet ju själva vilka ni är :). Och till alla er som jag inte träffat under uppehållet: Hoppas ert sommarlov har varit kanon nice! Vi ses imorgon och då jäklar är det fotboll som gäller. haha, hur fan kommer det se ut? ;P.

Nu har förretsten Kimsan kommit hem också! Goa, glada, positiva Kimsan. Så härligt. Hon ska få berätta sin Boston-historia när hon har tid också. See ya tomorroe babe ;P

Kommentarer
Postat av: Glada, positiva goa Kimsan! :)

Haha, det lät både bra och lite deppigt om hösten. Men du ska se att det kommer gå fint. Kommer säkert bli lika roligt som vi hade idag! Haha, det är verkligen bra att få skratta Fia :P Ett skratt förlänger ju livet säger dom! Och tack för dom fina orden ;) Kram vännen

2008-08-13 @ 02:59:10
Postat av: Fia

haha ja det är sant. och just nu känns det som om det finns massa skratt runt om mig. Så härligt! Jag njuter verkligen. :) Bara det håller i sig så, haha. Men det blir väl vad man gör det till, (nästan i alla fall) haha. Klart, du är värd dom!

2008-08-14 @ 07:35:09
URL: http://soffiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0