Lev.

Idag har det regnat hela dagen.
Vissa skulle kalla det skitväder, men idag är jag faktiskt bara tacksam för det.

Än så länge har jag bara tittat på One Tree Hill och funderat.
Jag funderar alltid när jag sett det. Vet inte varför men de säger alltid så djupa och kloka ord som man behöver tänka på. Det är bra. Tänka är bra. När man inte tänker för mycket. Det är lätt hänt.

som sagt, än så länge har jag tillbringat dagen åt att tänka, fundera, vrida och vända. Det är bra, det behövs ibland. Jag är "känd" för att vara velig och seg, men det är precis raka motsatsen till hur jag känner mig nu. Just nu känns allt super.
Back on track i min berg och dalbana igen - härligt. Jag planerar att stanna här ett tag. :)

Vissa saker blir som sagt inte alls som man tänkt. Stockhom blev det lite ändrade planer med, men det spelar ingen roll. Det var kanske inte meningen att jag skulle dit? Antagligen inte.
En sak jag har funderat på är om man ska tro på ödet. Ska man tro att saker som sker var förplanerade och att man själv inte kan påverka sin framtid?
Hum, ibland tror jag på ödet och ibland inte. Jag tror att man kan påverka sin framtid, men att ödet hjälper till ibland. Eller så är det inte ödet, utan händelser som sker oberoende av varandra som gör att man tar vissa beslut. Kanske är det så.
Livet är fullt av frågor. Vissa värda att fundera på, andra inte ens värda en tanke. Precis som annat här i livet.
Livet är en gåta för att vi inte vet hur det slutar. Vi lever i en gåta. Haha. ganska kul egentligen. En gåta som ingen vet svaret på, hur mycket vi ens funderar. Då finns det väl ingen bättre anledning än att bara leva livet och njuta av all tid som finns. Allt löser sig, som Kim säger. Det gäller bara att ge det tid :).
Tänk inte så mycket - Lev. Det är nog det bästa jag ska säga till mig själv :) .

Nu blir det fika med Carro och en snabb tur till Rydebäck i mina snygga stövlar!

Dum Spiro, Spero

Kommentarer
Postat av: emma

då får vi hitta på nått:D

2008-08-04 @ 20:05:51
URL: http://kortisemma.webblogg.se/
Postat av: carro

sofia är best :D

2008-08-04 @ 20:45:21
Postat av: Fia

Taaaack Carro. Haha, nu jävlar. Phu, det är vvi och strutsarna. Nu gäller det! :D

2008-08-04 @ 21:33:55
URL: http://soffiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0