Stackars kisse

Awww.
Satt nyss ute i köket och läste så kom katten in. Han käkade lite och kom sen och la sig bredvid mig på köksbordet...nej jag låg inte på köksbordet, jag satt på en stol bredvid... helt plötsligt började det fräsa konstigt så jag tittade upp, då var kattens svans i lågor, han hade lagt den i ett av ljusen.

Jag tog hans svans och slog på den. Som tur var hade den inte tagit eld utan bara frätts sönder lite längst ut på håren. Min lilla misse har tydligen väldigt tjock svans : ). Sedan tog jag en blöt handduk och drog längst med svansen. Handduken blev svart av aska.

Stackars Kisse bara kollade konstigt på mig, såg ut som han var helt skärrad. Hela köket stank av bränt hår. Haha. Stackars katten lilla. Tur att det inte tog eld i själva svansen, tur att det bara var i hårstråna. Haha aww..lilla putte.

Men nu mår han bra och är ute och springer igen. Stackarn. Måste förresten köpa nytt halsband till honom. Han kom hem utan igår. Undra om han varit i slagsmål, fastnat eller att någon har tagit av honom det... detta är det tredje på kort tid...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0