Söndag


Idag har jag faktiskt haft en riktigt händelserik söndag.
Carro sov över och vi sjöng singstar ända fram till halv ett. Kanon kul!
Vi blev både wannabes och superstars. Lovande va? ;)
Vaknade väl vid elva, eller ja tolv var hon ju då eftersom det blev härlig sommartid inatt.
Trots att man snodde en timma från dygnet så gillar jag sommartid mycket bättre än vintertid. Då vet man på allvar att sommaren närmar sig, och jag kan bara längta efter alla varma härliga kvällar. Åh, vad jag älskar sommaren!

Efter en sen frulle åkte jag och Carro ut till Klippan för att hämta mina grejer som jag glömt där.
Men inget fanns kvar... inte ens vattnet i bassängen.
Det är så sorgligt att se simhallar som töms på vatten. Det är helt tomt. Helt sorgligt och trist.
Och så tar de bort vår närmaste innomhus femtia. Hur bra är det? Nu är den närmaste i Burlöv...hur låter det?

Efter det stack vi för att kolla cyklar på Väla. Jag har ringt på en cykel i en annons på blocket, och hon höll den undan till mig. Så snällt. Men vi chekkade ändå på cykelringen som tydligen hade massa rabatt. Men cyklarna var inget att ha ansåg jag, så vi åkte till den trevliga tjejej från Blocket annonsen. Cyklen var kanon och jag fick den för fyndpriset 1400:- . tycker jag var kalajs. Körde hem med den och lämnade Carro hemma som skulle plugga...stackarn.
I och för sig gjorde jag också det när jag kom hem. Läste klart både engelska boken och svenska boken så nu har jag gjort alla läxor som jag tog med mig hem över lovet! Jag är riktigt stolt över mig själv faktiskt -)

Sedan åkte jag och morsan till Ikea. Jag köpte en rolig orange datorväska, ett svart överkast, lite småsten och 3 vaser för 5 spänn styck (som hittat tänkte jag, skit fina var de också) och en ny lampa som ser precis likadan ut som min gamla. Men den gamla har städerskan tagit sönder... det är en sån här fräck papperslampa och hela den har typ spruckit på två ställen. Helt uppriven, så det var dags för en ny. Sparade dock den gamla stommen till den gamla lampan. Tänkte att man köpa något fräckt tyg och spänna över så blir det en helt ny lampa det med :D.

Nu ska jag fixa naglarna och börja läsa en bra bok. Jag har helt fastnat för det här med att läsa nu eftersom jag varit tvungen till både svenskan och engelskan. Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0