My moment

Förhoppningsvis har spökena i korridoren försvunnit. Men man kan ju aldrig vara riktigt säker ;).

Fick träna väldigt mycket tidigare än vanligt idag, runt 12-tiden istället för 18. Men det var bara bättre för mig. Då hann jag med en stund på stan med Sara efter mötet. Och tror ni inte man hittar hur mycket som helst just idag när jag varken har pengar eller kort? (Håller på att byta kort från Maestro till Visa...). Kul...
Som tur var fick jag med mig farsan till Väla, så lånade lite slantar av honom tills mitt kort har börjat funka igen.

Måste bara få berätta en helt sjukt rolig sak som hände mig efter lunchen på Graffitti.
Jag hade i all hast ställt mig på en parkering där men endast får stå i tio min (tydligen hade jag till och med ställt mig lite utanför att den tio minuters parkeringen började...) så när jag kommer ut ser jag en sån här välkänd äcklig lapp sitta och fladdra på bilrutan. Helvete! Tänker jag. Faan, inte nu igen! (Måste erkänna att jag är kass på att lägga i pengar i parkeringsautoaten.)
Hur som helst, jag kommer ut och ser lappen. När jag är halvvägs mot bilen så ser jag P-nissen.

Trots att jag är ganska irriterad så tar jag på mig den där snälla, ledsna minen och går fram till nissen:
- Hej. Jag såg att jag fått böter på min bil. Jag är verkligen jätteledsen, men skulle bara in och hämta min kompis som nyss kommit med tåget från Stockholm. Jag är verkligen jätteledsen, men tåget var försenat så jag var tvungen att vänta på henne.
Nissen tittar på Sara som står vid bilen...
- Är det där din kompis?
-Ja, precis...
-Hum...jaja, ja jag kan väl vara snäll idag då. Vänta vid bilen så kommer jag snart.

Okej, detta var nästan sant i alla fall. Men så snäll och trevlig som han var, så har jag aldrig mött en P-nisse tidigare. Jag bad om ursäkt igen och han log och tog bort lappen. Avregistrerade den och önskade  oss en trevlig helg och Sara ett härligt besök i helsingborg. Vi log tillbaka, satte oss i bilen och körde snabbt därifrån.
Phu. That was the moment of the day :).


Kommentarer
Postat av: Sara

HAHHA som jag skrattade åt detta efteråt vilken lyckad dag det blev :D

2008-04-13 @ 23:34:23
URL: http://spedersen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0