You're not gonna pump, broe?

Ikväll tränade jag styrka i Aktiverums lokaler. Det passade otroligt bra med tanke på vissa omständigheter ;)
Hur som helst, jag är inte van vid att träna på ett sånt allmänt gym. Vi rädda simmare har vårat eget lilla slitna gym från trettonhundratalet där vi tränar och svettas, i shorts och pappas tröja.
Hur som helst, idag var det dags för stil och klass, på ett allmänt gym.
Jag hade som tur var linne, vilket gjorde att jag kände mig lite mer hemma bland alla svettluktande biffar.

Eftersom jag var där så sent, missade jag antagligen alla fjortisar eller halvbiffiga män som tror de är något.
Alla utom 2 halvbiffiga äckliga tro-sig-män.
Båda hade linne, sånna linnen man kan se på street basketspelare från amerikanska filmer. Där armhålorna på tröjorna hänger nere vid slutändan av tröjan.
Båda hade även varsin vattenflaska med någon skum tjock smörja.
Dessa två halvbiffiga nördar gick runt på gymmet, skrattade lite, satte sig och snackade, lyfte lite skrot 2 eller 3 rep för att sedan snacka igen. Det gjorde alltså kort sagt nästan ingenting under den timmen jag såg dem.
Fjolligt.

Då hade i alla fall jag en anledning till att skratta och känna mig lite biffig ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0