Thats it

Det är inte sommar längre.
All värme har försvunnit.
Nu är det svinkallt, och så fort man går ut känner man den, Hösten.
Träden har fårr gula och oranga blad, det finns nästan ingenting längre som tyder på att sommaren är kvar.
Förrutom en sak.
Myggorna.
I vanliga fall gillar jag inte dessa små, flygande, störande varelser som biter bett större än de själva.

Inatt fick jag ett myggbett. Sjukt stort och kliar grymt mycket, men jag klagar inte.
För det är ett bevis på att sommaren kanske inte alls är försvunnen.

Hösten är okej, men inte det som kommer efter, Vintern. Fy vad jag ogillar vintern!
Allt är fel, de e svinkallt, klafsigt, slaskigt, fullt med sjukdommar och ruggigt.
Och det håller i sig länge.
Nej hade jag fått bestämma hade det pendlat mellan ganska lång vår, lång sommar och kort höst. Thats it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0