Råttbo

Måste snacka lite om Tunnelbaborna.
I Helsingborg finns inga tunnelbanor. Det är väl bara i Göteborg och i Stockholm det finns i och för sig men ändå.
Hur som helst, det jag skulle komma till var tunnelbanorna i Stockholm.
Idag när vi satt på tåget hem från Stockholm till Södertälje, kom jag och tänka på en gammal BECK film.
I den filmen snackar de om Stockholms tunnelbanestystem, och jag tro de kommer fram till att hela staden egentligen skulle kunna rasa genom jorden, på grund av alla gångar och tunnlar som finns under staden.
Det är som ett råttnäste och hål och krypin där under.
När jag satt på tåget i en lång tunnel kom jag och tänka på det.
Läskigt egentligen.
Jag är på det sättet glad att vi i Helsingborg inte förstört vår underjord med gångar och tunnlar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0