Pay'n play!

Friluftsdag, golfens dag, golfarens dag, Elitens dag!
Jajamensan, jag tog mig ut till Golfbanan!
Domedagen blev dock räddad av Sålle som hämtade mig i sin cab.
Vi hade ruskigt kul faktiskt, vi skrattade åt hur många gånger man kan missa en och samma boll innan den tillslut glider iväg 4 meter, plant med gräsmattan.
Vi hade skjutit klart våra 60 bollar vid "utslaget" eller vad de heter efter en halvtimme. Då fick vi gå hem.

Kortfattat: 1. Golf är ingen sport! Det är ett intresse. ( Det sa till och med vår lilla mörka handledare, sådeså!)
                   2. Golf är skittråkigt, speciellt om man kan det. jag menar, vad är det roliga i att stå vid samma plats och skjuta ut bollar som alltid kommer trehundrafemtioelva meter?
                   3. Väljer man istället att gå en runda golf, och spela 18 hål eller vad det är, har man alltså slösat bort en hel dag på detta. Gå, gå och gå. Bära väska med otympliga klubbor, och gå lite till. Gärna i regn. Fråga mig, min pappa brukar spendera lördags- eller söndags förmiddagarna på golfbanan. Han kommer alltid hem ganska halvsur...han vann inte idag heller. Och dessutom var det för varmt, för kallt, för blåsigt, dåliga klubbor...
                   4. Det enda som gör golfstunden okej, är en kamera, Sålle och en god fika i solen!

              





Kommentarer
Postat av: Jingan

Golf-fia...klingar inte särskilt bra i mina öron, haha! nej fia, du får la hålla dig till simningen =)

2007-09-11 @ 23:26:36
URL: http://jingan86.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0