My checking list

Ush ändrade planer inför imorron.
Jag har påbörjat ett nytt komcept mot/med mig själv.
Nämligen att ta bättre hand om mig.
Det vill säga, 
* Sova mer
* Cykla till skolan/träningen
* Besöka platser man vill
* Umgås med alla som gör vardagen bättre
* Ha allmänt skitkul.


Visst låter det som en kanon planering? Och riktigt lätt att utföra?
Det tyckte jag med! Problemet är bara att de två översta punkterna, kan jag bara inte lyckas med...
Även om jag bestämmer mig för att lägga mig vid tio...blir klockan halv elva, sen elva och sen plötsligt över tolv. Sen är det för sent och jag har "förlorat".

Hur som helst, fokus på den andra punkten. Jag har ju min pärla, och jag är helt 100 säker på att, jag ska börja cykla mer. Idag när jag var och spelade basket med Flex, cyklade vi.
Men...ett problem...min pärna har punka! IGEN!
Så eftersom jag så flitigt planerat att cykla till skolan imorron, får jag nu ta alternativ två...bilen.
Damn, lyckades alltså inte med min cheklista idag heller...

Förresten fick jag ihop en liten text som ska verka som ett tal. I alla fall just nu, sen får jag se vad jag ändrar på.
Den handlar om miljöförstöring...detta är ännu en anledning till varför jag känner mig extra irriterad över punkan på cykeln just idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0