Money most be funny

Idag har viktigheten tydligen stormat in hos oss i vår familj.
Pappa kom nyligen hem, superglad och jättenöjd  över en mobil han köpt under dagen.
(Ingen aning vad det var för fel på den gamla, troligen tröttnade han väl ;))
Hur som helst, det ser ut som en vanlig telefon ( ett plus) men så kan man vika ut den så man får som ett helt tangentbord. (I sammma storlek som mobilen då..)
Pappa, fortfarande stolt säger : Det är microsofts telefon, det finns windows.

Jag kunde inte låta bli att skratta.
Som ett barn på julafton, nöjd med ny telefon. Så kul att se.

Jag kände mig också ganska viktig idag när jag efter skolan åkte ner till banken för att sätta in en bunt pengar på kontot. Pengar som jag egentligen skulle haft för länge sen, men päronen är alltid lika sega när det gäller pengar de är skyldiga. Som tur var skriver jag upp varje gång de blir skyldiga mer, och det gör det hela i och för sig mycket roligare när man väl får slantarna.
Så nu är jag nästan halvrik, och det känns bra!
Kan bara inte komma på något speciellt jag behöver just nu, så får la bli till och spara istället :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0