Livets gång

Idag var det sorgestund, jordfästelse, avsked, begravning...ja det finns så många ord.
Jag väljer begravning.
Så idag var det begravning för mormors syster Barbro.
Vi satt i ett litet kapell på Skogskyrkogården (tror jag den hette) i fina Stockholm.
Även fast jag inte kände Barbro, var det ganska hemskt att se en begravning.
Har aldrig varit på en innan, och vill nog inte till någon igen.
Men efter, på begravningsfikan, träffade jag 4 sysslingar jag aldrig träffat innan. Riktigt trevliga faktiskt.
Alltid kul med "nyfunnen" släkt.

Efter begravningen åkte jag och mamma till Södersjukhuset.
Där träffade vi faster Malin och hennes fyra barn och sambo.
Egentligen var det hennes yngsta vi hälsade på, hon var bara 36 timmar när vi kom.
Alldeles ny, och hur söt och go som helst.  (Från begravning till födsel, livets gång)
Verkar som det kommer bli en Alva. (Gillar verkligen det namnet.)
Men får la se, de kanske hittar ett annat namn innan det blir dags för dop.
Jag är ändå stolt gudmor till lilla ettåriga Emma, som igår blev storasyster.
Hon är så söt, ser ut som en liten trullunge. Alltid super glad, speciellt när man tar fram kameran.
Kommer lägga in en bild på henne med så fort jag hittat kabeln, det kan jag lova ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0