Lägg ner...

Svenska Golf förbundet har fått nog.
Nu samlar de ihop namn i form av påskrifter för att få golfen som en accepterad sport.
(Men det är den inte så det kommer ni aldrig få! ;) )

Det är så att arbetsgivarna har rätt och näst intill ska erbjuda sina anställda någon form av friskvård. Denna friskvården betalar företaget, det är alltså "gratis" för utövaren. Exempel på dessa sporter är simning, tennis, eller träning på gym. Men som sagt, Inte golf!
Det tycker Svenska golf förbundet är "orättvist" och samlar nu in protester i form av namninsamlingar som de senare ska lämna till Finansminister Anders Borg.

Är det bara jag...eller har inte Svenska Golfförbundet överreagerat?
Golf är ju Ingen sport!

Följande är ett utdrag från mailet jag fick där det stog att jag skulle fylla i med mitt namn.., tror ni jag gjorde det? hah, jag skrattade högt.

Golf skall vara friskvård!

Visste du att golf anses vara för exklusiv och svårtillgänglig för att klassas som friskvård?
I praktiken betyder det att en arbetsgivare inte kan erbjuda sina anställda golf som friskvårdsaktivitet utan att det ses som en dold förmån. Det är ok att träna på gym, spela fotboll, tennis eller utöva de flesta andra sporter. Men det är inte ok att spela golf. Det tycker vi är fel.
Vi hoppas att du vill vara med och protestera och sätta bollen i rörelse genom att skriva på namnlistan - via webben genom att klicka nedan - eller genom att skriva på protestlistan som finns på din golfklubb! Till protestlistan-klicka här

Tack för din medverkan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0