I belive I can fly

Idag vid middagsbordet kom jag och min kära kusin in på ett väldigt intressant ämne.
Nämligen flygplan, flytvästar och fallskärmar.
Det intressanta med detta var att alla flygplan är utrustade med flytväst, varje gång man ska starta står det en överglad flygvärdinna i gången och visar med ett brett leende hur man trär på sig västen.

Vi frågade oss: "Varför finns det inte istället en fallskärm till varje passagerare? Flytvästen har man ju ändå ingen användning för förrens man redan har krashat. (Har man tur, då i vatten). Men om alla passagerare istället får varsin fallskärm, kan man istället hoppa ut INNAN man krashar."

Visst stämmer vår teori?
Jag funderar på att gå vidare med förslaget till flygbolagen.
Jag ser faktiskt inget större, bra, argument mot detta förslag.

                                  

Kommentarer
Postat av: -

Krävs mycket för kunskaper och praktisk träning för att kunna hoppa fallskärm och faktiskt överleva, oddsen att man klarar sig är mycket högre om man crashlandar på vatten/mark med en erfaren pilot och sen har flytvästen som redskap efter det.
Så nej, teorin skulle inte fungera.

2007-09-09 @ 00:01:05
Postat av: XzionZ

haha! Ja jag skulle vilja se 300 hysteriska människor spänna på sig en fallskärm i ett plan som håller på att krasha och lungt och sansat gå mot utgångarna. Resultatet av detta skulle vara 6 överlevande 294 döda. Klart som tusan man inte kan få en massa oerfaret folk och fliva ut ur ett flygplan på 10 000 meters höjd som åker i ca 1000 kr/h. Helt klart bättre och låta de 2 tränade pilorterna hitta närmsta vatten och försöka få ner planet hyfsat på vattnet och sen få ur alla.! ENJOY!!!

2007-09-09 @ 10:25:11
URL: http://xzionz.blogg.se
Postat av: David

Jag håller däremot med Iaa =) Att ha en flytväst på ett flygplan är ungefär lika nödvändigt som att ha en fallskärm på en båt!?
// David André =)

2007-09-13 @ 17:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0