En anledning till varför jag inte ska tvätta

Vad är det här med tvätt?
Okej, jag vet att man ska dela in tvätten i någorlunda färgskalor,
men om man ska tvätta tex, vita T-tröjor, kan man då blanda de vita T-tröjor som har tryck på sig? eller kommer det färga av sig?
Och hur ska man kunna veta vilken tempratur man kan tvätta i?
"Det står ju för damn på lappen" tänker ni säkert, men  nej.
Det gör det inte alltid har jag märkt.
Som idag.

Jag skulle tvätta lakan. Hel vita och vissa med tryck. Kan man blanda? Ingen aning så jag körde bara helvita.
Påmaskinen lös en lampa "Tempratur?"
Japp, det undrade jag med. Jag letade och letade på alla lakan, men hittade bara lapp i 2 kuddfodral.
Yes! Great work. 
Så nu körs en maskin vita sängkläder nere i vår källare. 
Tempratur? tjaa..jag satsade på 60 som det stog på kuddfodralen.
Hoppas verkligen att resterande sängkläder även de ska tvättas i 60.
Krymper det får jag antingen se skamsen ut...säga förlåt och lova att aldig mer tvätta.
Eller så kan jag säga att jag hade lovat att tvätta grannens sängkläder till sig treåriga dotter...

Hoppas verkligen dom ser ut som vanligt.

Kommentarer
Postat av: micke

finns ju standardtemp på allting :P och tryck gör inget.. brukar vara om över hälften av tröjan är vit (du räknar inte om det är tryck) så sorteras den som vit. bra va? och kör du kläder kan du ju alltid vara på säkra sidan genom att tvätta i 40..

2007-09-18 @ 17:32:00
URL: http://www.thedraft.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0