At the phone

Detta är nog det sjukaste telefonsamtal jag hört.
Vi satt vid matbordet hemma, när Rickards (min lillebror) kompis Viktor fick för sig att busringa lite.
Han ringde till en pizzeria i Stockholm.

Samtalet var som följer:
V: Hej! Jag vill beställa en pizza...kan man få den i 4 delar?
P: Jaa, det går bra.
V: Bra! Den första fjärdedelen ska vara Hawaii
P: aha, okej...
V: m, den andra fjärdedelen ska vara Vesuvio
P: okej
V: den tredje fjärdedelen ska vara Cuatro Stadione
P: ehh..aha okej...
V: Japp, och den sista fjärdedelen ska vara Calsone!
P: Okej!
V: Japp. Men jag vill inte ha några kanter på pizzan, dom tar jag ju ändå bort..
P: hah, okej. Ja, men då tar det 25 timmar!
V: 25 timmar!? Men jag är ju hungrig nu! Och förresten är jag jätte allergisk mot nötter.
P: Nötter? Det har vi inga på pizzan..
V: ja, men jag är verkligen jätte-jätteallergisk! Asså jag kan typ dö om jag får i mig nötter!
P: men vi har inte nötter i pizzan har jag sagt
V: Nej, men jag kan inte lite på dig. Jag kommer dö, jag vill inte dö, jag vill bara ha min pizza.
P: Ja, men vi stänger om tio minuter, jag kan inte göra pizza. Hejdå.

Behöver jag nämna att Viktor är liite knäpp? Men som vi skrattade. Kul om vi fått vår pizza, och sedan ring tillbaka och sagt att vi inte kunde hämta den eftersom vi är i Helsingborg. HAh, då hade jag velat se hans min, men tur nog (ska man nog säga) förstod han att vi skämtade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0