Yesterday-happening day

Gårdagens händelser:

Helsingborgs simsällskap firade 100 år med 100 års jubileum på restaurang Parapeten.
Kom dit i finklänning (haha lånad av Elin) och höga skor (lånade av Maria). 
Var dödshungrig, men fick sitta och vänta i 2,5 timmar innan det var vår tur att få ta mat. 

Gott var det, även fast Oxfilén var lite vän blodig ;) Men det är vl så det ska vara på finmiddagar. 
(Fick en liten känsla av Grottmännisko-stilen , då man inte lagade köttet ;) ) 
Efter maten blev det dans och musik med tre (fyra ?) damer som sjöng tråkiga sånger. 
Jag följde med några ner på stan och in på 9 boll. Inga bord lediga. 
Väntade på Maria och stack sedan tillbaka till Parapeten en kortis.

Sen tog vi bilen och stack till Domsten
Ingen aning om att domsten låg så långt ut. haha. 
Satt och körde, och när vi kom förbi Hittarp, undrade vi om vi kommit rätt. 
Men det var bara att fortsätta. 

I Domsten sjöng vi singstar, så mycket star vet jag inte om det var men ;)
Var nog mer kul än bra att lyssna på om jag ska erkänna. 
Och så dansade vi till låtar som byttes var tjugofemte sekund.
Vi var i en villa där personen som bodde inte ens kände hälften av alla som var där. En sån fest hade jag aldrig vågat ha, men eftersom simmarna är så skötsamma, ha, så hände inget :)

Efter att ha pratat med några som stannade kvar på Jubileét längre, förstog jag att jag missat en hel del. Tydligen hade Sverker varit king of the dancfloor. Verkligt synd att jag missade det, men va fan. :D

Dum som jag var, hade jag med kameran, men tog inga bilder...dåligt dåligt.
Efter det var det hem och sova gott som gällde.
(Jag vet, tråkigt berättar inlägg, men kan ju inte missa att förtära alla om jubileét och allt därtill ;) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0