Språkkunskaper

Idag på engelskan diskuterade vi språk. "ja men är det så konstigt? det var ju engelska."
Jojo, men vi diskuterade fler språk, var olika språk talades osv.
Nyss på msn snackade jag med Jingan, vi kom in på Kinesiskan.
Det fick mig att fundera på gårdagens samtal med Ivan och Arnold.

Ivan kunde sju språk, Arnold kunde fyra (tror jag han sa), de snackade om någons pappa som kunde tio (eller elva) språk flytande....där satt jag.
Mina språkkunskaper är = 0.
Jag är glad att jag kan Svenska. Enelska skulle jag vilja kunna flytande, men det räknar jag inte som jag kan. Spanska har jag pluggat i fyra år , men fem olika lärare varav de sista två var riktigt kassa. Jag kan i princip räkna allt jag lärt mig på Spanska. 
Detta ger ett resultat: Jag kan ett och ett halvt språk. 

Grattis Fia!  :D

Kommentarer
Postat av: Lollo

Haha, grattis till språkkunskaperna :) Jag håller med dig. Så vi är iallafall två här i världen som bara kan 1½ språk :P okej! vi har lov v.44, har ni också det? Skulle vara skitkul om du kom =)

2007-10-18 @ 09:34:18
URL: http://lolllo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0