Om dagen

Japp, nu har jag haft mitt fruktade samtal med Stene.
Det var inte så farligt ändå.
Mest skönt att snacka av sig.
Pratade länge, nästan en timme, och i ca 20 min klarade jag av att hålla tårarna borta.
Sen gick det inte längre, men det konstiga var att det kändes bara ännu bättre då.
Fick i alla fall snacka av mig, han fick snacka av sig och vi kom fram till riktigt bra beslut.
Men sorry alla läsare, dom besluten är copyright ;)
Eller hemlighetsstämplade, kanske är ett bättre ord. ;)

Hunden Birk kom hem idag!
Som jag längtat!
Han kan inte vara hemma när andra vovven, Nora löper. Vi vill inte ha hundslagsmål eller valpar.
Måste säga, att han är fan i mig lättpåverkad.
Han var varit en och en halv vecka hos farmor och farfar och deras dalmatiner sigge....
och han har redan blivit lite som sigge.
Inget dåligt menat, nejdå, men han är annorlunda.
Han verkar mer nervös än innan. I och för sig kan det bero på den löpande hunden i samma hus...man vet ju aldrig.
Hur som helst verkar han ha haft det bra i alla fall. :)

image143

Här har vi dom två töntarna ;). Nora till vänster och Birk till höger i bild.

P.s
För er som inte vet, heter det att en hund löper när tiken (tjejen) har typ som mens. Det är under den tiden hon kan bli dräcktig. Och det är som sagt det vi vill undvika ;) Hon kan även bli mer aggresiv mot andra hundar, och därdör vill vi undvika hundslagsmål och Birk får flytta hemifrån. D.s

Kommentarer
Postat av: Lollo

hahahha fan vad kul att du förklarar vad det innebär att en tik löper ;) gulligt kusin ! :D hahahha

2007-10-26 @ 07:55:33
URL: http://lolllo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0