Mitt fina bakverk

Bakade Kärleksmums idag.
Efter att ha gjort det hos Kimsan två gånger trodde jag att de skulle gå kanon.
Det gjorde det ikke.

Först blandade jag mjölet och sockret, vilket man tydligen inte skulle göra eftersom socker + ägg skulle vispas pösigt vad nu det menas ;) så fick försöka ta bort mjölet igen...gick ganska bra.
Sen funkade smeten okej och den for in i ugnen.
Sen var det då glacyren...man skulle ha 3 dl florsocker, vi hade knappt 2 hemma. men det fick duga tyckte jag.

När kakan varit inne i ungen tio min..plus några extra, tyckte jag att den var klar, så jag tog ut den och hällde på glacyren och kokos. Den fick vila och svalna ett tag och sen skulle jag skära i den.
Då var den tydligen inte färdig, utan mitten på kakan hade ungefär samma konsistens som den hade haft en halvtimme tidigare i bunken, nämligen degig.
Eftersom det var too late att stoppa in den i ugnen igen fick den se ut som den gjorde.
jag bjöd på den ändå och den som klagade...ja som tur var var det ingen som gjorde det, men hade det varit någon som klagat hade de fått göra en egen -)

Jag har i alla fall kommit fram till att ja inte ska bli kakbakare heller ;), eller bagare kanske de kallas ...

Kommentarer
Postat av: Jingan

fia....jag hade gärna smakat dina kärleksmums =P.....de gör fan inget om dom e kladdiga i mitten, haha, lite kladd kan va gott ju! kram kram

2007-10-08 @ 21:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0