Mina (knasiga?) tankar om sömn

Detta eviga tjatandet om sömn.
Sova mycket, sova bra, sova tidigt, sova bekvämt....
Jag vet, jag vet, sova är viktigt, men det är dötråkigt.

Jag har hört att det är timmarna innan 24.00 man ska sova för att få den bästa sömnen, frågan är bara hur kroppen vet att klockan är innan 24? Men det är väl ett senare problem som forskarna inte vill att vi ska fundera på. 
Vi ska bara göra som de säger, följa deras råd och sova gott helt enkelt.

Jag gillar inte alls att sova. Och efter att jag sackat med en människa som upplyste mig om att man sover bort i genomsnitt 24 år (!) av sitt liv...blev jag mer säker på min sak. Sömn är ganska onödigt och tråkigt.

Så nu sitter jag här. I sängen, har varit dödstrött och sovklar i en timme...klockan visar 22.57 och vet ni vad? Jag tänker nog sova nu, fast jag egentligen inte vill.
Imorgon väntar dock en skön sovmorgon, och sen ett hårt pass.  (Fundera inte ens över varför jag tycker sovmornar är okej, svaret är helt enkelt att det är mycket skönare att ligga och dra sig på morgonen än att lägga sig onödigt tidigt på kvällen ;) )

Så jag har verkkligen något att se fram emot. , och jag är väl inte ensam om att tycka som jag gör? :D

Kommentarer
Postat av: micke

om du inte sover bort dom timmarna av ditt liv blir du nog ändå så trött å sliten att du får betydligt mindre gjort än om du skulle sovit... du dör säkert tidigare oxå om du är extrem

2007-10-10 @ 11:11:42
URL: http://www.thedraft.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0