Man blir sliten i simhallen

Låg och körde arm hela passet idag igen.
50 * 25 blev det tillslut. Ganska bra kämpat. -)
Jag är helnöjd.

Såg förresten en rolig sak när jag låg där och köttade för mig själv.
På bänken längst bassängen satt en pappa.
Han väntade på sin lilla dotter som var på simskola såg jag senare.

Till en början satt han framåt lutad med huvudet i händerna.
Sedan ändrade han sig och lutade sig tillbaka så ryggen vilade mot väggen.
Han blundade och jag är nästan säker på att han slumrade till.
Nästa gång jag kollade på honom hade han satt uppe ena benet på bänken och lutat sig mot ändan av väggen.
Huvudet var lutat uppåt och han sov som en stock. Med öppen mun.

När dottern väl var färdig och skulle ta med sig pappa in i omklädningsrummet, var det stora problemet bara att väcka honom. Han sov som sagt som en stock, och vaknade inte.
Hon stog ganska länge och drog i armen och tillslut vaknade han med ett ryck. 

Jag skrattade lite tyst för mig själv. (Var nära på att gapskratta och peka..men ändrade ganska snabbt mina planer när jag insåg hur pinsamt det borde bli/vara för pappan.) 
Stolta dottern som nyss tagit baddaren, men pappan ser det inte för han störtsover på bänken brevid.
Tyckte lite synd om tjejen faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0