lördagen

Fick gå upp halv sju igen, efter en natt av näst intill ingen sömn. Tyckte ännu mer synd om Ivan som fick sova på soffan eftersom det inte fanns tillräckligt med hela sängar.
Men han klagade inte, och till en början lät det som han tyckte det var en rolig ide.
Åkte till badet halv åtta, fick använda GPS:en igen eftersom vi bodde på landet i en stuga och hade ingen aning om vart sivilicationen eller badet låg.
Kom i alla falll fram i tid och simmade in och allt var okej.
Tävlade i 100 br, 50 br i lag och 50 fritt.
Gick hyffsat, men ska nog inte gå i å detaljer kring tiderna på bröstsimmet...men får väl kanske skylla lite på knät. Har ju inte simmat sammansatt br på en och en halv vecka nu. Men men, skit i det.
Blev förvånad över frisimmet där jag hade 27.6. Har nog aldrig simmat på bra individuellt på fritt innan.
Men skånskmästarinna på 100 br! Får väl vara nöjd även fast tiden verkligen inte var någor att skryta med...:/ Men ibland går det up..och ibland går det ner.

På kvällen gick vi till vad som såg ut att vara Kristianstads finaste restaurang. Detta kan i och för sig bero på att vi inte alls hade en aning om vart man kunde käka god mat...var den finaste restaurangen egentligen låg har vi ingena aning om...men den maten vi fick kan man verkligen inte klaga på...
Gick i alla fall in och beställde, jag: oxfile med banesås och pommes. Yammi.
Och guess what? Vi tog, take away.
Vi vi beställde vår mat, fick den i lådor, betalade och stack därifrån.
In på Willys och handlade gottis och tillbaka ut i stugan och käkade en så god måltid. Alla satt tysta och njöt, vi hade verkligen förtjänat den kan man nog lugnt säga.

Värmen i huset hade Lasse (han som yrde ut stugan) nu stängt av. Så himla gött.
jag frågade även efter en sxtrasäng till Ivan.
"Ja, men i det rummet där TV:n står, där finns en byrå som ser ut som ett piano...det är en säng om man öppnar."
Jag sa tack, la på och började asflabba.
Det var nämligen så att jag och Felix kvällen innan stått och kollat på den (men inte öppnat för det stog en soffa ivägen) och sagt..."det kanske är en säng!...eller nej, varför skulle de ha gömt den så?"
Bäddade i alla fall ut den, och vad jag vet så sov alla kanon den natten.
jag vaknade dock fyra av att min luftmadrass börjat ge med sig...den var inte alls lika fint uppblåst som när jag la mig vilket jag störde mig på. Det kändes nämligen som att ligga i en båt...man blev nästan sjösjuk när man rörde sig eftersom hela madrassen "böljade med".
Men det dög för mig.

Kommentarer
Postat av: micke

bearnaisesås :P

2007-10-28 @ 23:38:40
URL: http://www.thedraft.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0