I't all about just do it

Hittade en bild på mig från en tävling.
Shit, undrar hur länge sen det är.
Brukar inte få se mig själv simma, men ser ut som jag var mycket yngre än nu i alla fall. Eller så är det bara önsketänkande :D
Skulle en ikkesimmare kommentera bilden tror jag med all säkerhet att han skulle skratta över mössan. Det hade i alla fall jag gjort. Det ser egentligen ut som en liten tajt babymössa...lite töntigt men praktiskt skulle jag säga.
Men jag håller med, den är sjukt ful ;)

image115

Ibland funderar man också över varför man gör det. Varför går man till simmhallen var dag, ibland två gånger om dagen, ligger och simmar, fram och tillbaka, fram och tillbaka? Är det nöje eller bara dumdristigt? ;)
Ofta känner man inte ens något speciellt för det, det är bara att gå dit, hoppa i och frysa ihjäl, simma en 6-7000, upp igen för att upprepa samma procedur ett par timmar senare.
Man kan diskutera om vad fritiden är...men för en simmare är detta fritiden. Japp, så är det faktiskt.
Jag tror alla är överrens om att man inte ska fråga en simmare om varför man gör det, svaret blir alltid detsamma, "Det är bara att göra det".
Och jag håller med, för så är det ;)
Och förrutom tävlinarna är det just det som är charmen med det hela. ;)

Kommentarer
Postat av: micke

den bilden är från tidigare i år tror jag

2007-10-03 @ 07:54:36
URL: http://www.thedraft.se
Postat av: Lollo

Haha, hur kan jag ha sett den bilden men inte du ?

2007-10-03 @ 10:53:47
URL: http://lolllo.blogg.se
Postat av: erik

den har ju jag tagit! jupp, rosenlund i år =)

2007-10-03 @ 15:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0