Innebandy...

Igår var vi tvungna att gå på innebandy match på IH.
Verkligen Jättekul. jag över driver inte när jag säger att det är nog den tråkigaste idrotten att kolla på. (Eftersom golf inte räknas som sport, annars hade det varit den näst tråkigaste ;) )
Hur som helst, matchen blåstes av var femte sekund, så fort bollen kom utanför planen, och de bytte spelade var femte minut.
När jag satt där och inte hade något bätte för mig funderade jag över varför man inte hade högre sarj. Om bollen ändå gick över stup i kvarten, och spelet stannades på grund av det, borde det ju vara bättre.
Men den lilla minisarjen har väl antagligen sina fördelar, även om jag inte kan se dem. Speciellt inte när spelarna säkert ett tiotal gånger under matchens 3*20 min långa period, ramlade över den.
Hur som helst, matchen slutade 4-3 till FCH efter en förlängning.
Grattis får man väl säga ;) 


Kommentarer
Postat av: Viktor

Innebandy tråkigt? Nää kan inte stämma, visst är en dålig innebandymatch olidligt tråkig att se. Men en match med högt tempo, är roligt att se och det händer något konstant..

Men att spelarna bytte var femte minut hoppas jag verkligen inte, stackars spelare. De måste ha gått på knäna? ;)

2007-10-09 @ 10:05:51
URL: http://www.skrotupplag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0