Grattis, det blev ett Kedjebrev...

Jaha, då var det det här med kjedjebrev.
När jag var mindre fick man kejdebrev via post, man skulle kopiera brevet och skickade det vidre. Jag tyckte det var skitjobbigt, för ibland var "hotelserna" i breven så hemska att man verkligen kände sig tvingad att kopiera och skicka vidare.
Mamma sa då till mig att "ingenting kommer hända om du inte skickar breven Fia..."
Liten som jag var fick jag väl tro på henne och jag slutade skicka vidare kedjebreven.
De slutade också skickas en massa till mig vilket var otroligt skönt.

Idag när jag fick in på msn hade jag två brev i mailen. Båda var likadana men från olika människor. Rubriken var "Tack för att du finns!<3"
Klart man blev glad över ett sånt mail, jag började läsa..."nooo ett kejdebrev!"
"skicka detta till 15 personer inom 15 minuter...."
Jaha...det var därför det var skickat till mig..

Kedjebrevens innehåll har förändrats. Från att vara hotfulla och skrämmande...om små barn som skulle komma och väcka en mitt i natten...så har de nu övergått till, tack för att du finns...du är en bästa vän!
Klart man hade blivit glad över detta om personen i fråga verkligen skrivit brevet till dig...men det är det ju inte.
Detta är bara ett trist brev som helt opersonligt skickas runt till olika folk Sverige över.
Booring, säger jag bara.
Blä för kejdebrev.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0