fredagen

Amen Tjena.
Ja, då var man tillbaka hemma i Helsingborg dårå.
Shit, kan skriva hur mycket som helst, men ska försöka sammanfatta allt.
Men för att det ska se lite snyggare ut (Och för att jag gillar många inläg) delar jag upp dagarna i ett inlägg var.
Japp, så gör jag.
 
Så jag börjar med,
Fredag:

Var som sagt hemma hela dagen för att vila upp mig extra inför tävlingen, men från det att jag skrev sista inlägget och gick ut bilen, till det att vi vaknade lördag morgon, gick i princip allting fel.
Jag gick ut till bilen som hade fått nya vinterdäck under dagen, och la in all packning.
Fick prega lite så allas väskor skulle få plats.
Hur som helst, när jag skulle starta bilen, vägrade den. Den strejkade helt enkelt.
Jag gick ur duktigt och öppnade morothuven, men...vad fan skulle jag dit och göra? fattar ju ändå inget av vad som finns där. .
Så ringde pappa. "Ja, men du får vänta, jag kan komma om 20 minuter!"
jaja, okej. Så jag väntade tills hans kom, han testade bilen en gång..."M, det är batteriet som är slut, gå in i garaget och hämta startkablarna!"
Jag gick duktigt in och letade, efter ett tag kom en duktigt irriterad pappa in och frågade om jag inte visste hur ett par startkablar såg ut, antagligen eftersom jag inte kommit ut igen. Jorå, klart jag visste det...men vi hade ju inga.
Pappa, arg som ett bi, körde iväg och köpte startkablar, förklarade snabbt hur de funkade och startade sedan bilen. Sa sedan till mig "Bra! då är du expert på detta nu och vet precis hur du ska göra om det händer igen! Jag måste sticka nu...pusspuss lycka till!"  Eehm..hehe ja det kan han ju tro på ;) Körde iallafall iväg till träningen ...men när jag kom fram låg linorna i bassängen på fel håll och miljoner och ett barn låg och försökte simma där. Fanns inte en tum för mig att simma på.
Kom på snilleblixten att åka ner till Söderbadet, så sagt och gjort. Felix hängde på och vi betalade snällt inträdet på 35 kr var.
Efter passet, som jag kortade ner till ungefär hälften, hämtade vi Amanda, redan då var det problem med plats för packningen. Körde vidare ut till Bårslöv för att hämta Sandra. Ännu mer problem med plats. Men vi megade och med Mickes hjälp fick allt faktiskt plats. Vi körde.
GPS:en var konstigt inställd, så vi körde en reäl omväg...men never mind i det. Tillslut hittade vi rätt till stugan vi skulle sova i. Vi öppnade dörren och möttes av en chock.
En värmechock. Utan att krydda eller ta i allt för mycket var stugan säkert över 30 grader. Vi öppnade alla fönster som gick (Tro inte att det var alla) och båda dörrarna som fanns i stugan. Vi stängde av alla element och satte oss för att käka. Men inte blev det kallare för det. Vi vaknade 4 på natten av värmebölja och fick avbryta sömnen för att gå ut och andas i normaltempererad luft. Sov vidare med öppen dörr.

Yes box. Det var våran roliga Fredag. Wanna change? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0