att Hata?

Jag gillar inte ordet Hata.
Det är hemskt, det är starkt och det är inte alls bra att använda i de flesta sammanhang.
När jag var liten och sa att jag hatade något brukade mamma bli iritarad, jag minns en speciell gång när hon tog mig i armen och sa "Nej Sofia, du hatar inte. Hitler hatade, han var en hemsk människa. Du ogillar, det är bättre. då är du ingen dålig människa."
Ändå använder jag det ordet alldeles för ofta. Det är dåligt, så från och med nu ogillar jag istället, för det är nog mer det man menar när man använder sig av ordet Hata. 

Hur som helst, jag ogillar denna tiden på året.
Allt blir kallare, det blåser mer och blir ruggigt som sören. Och inte blir det bättre förrens om ett halvår heller.
Vintern, fyy för vintern. Den kommer snart och den är hemsk. Årets apsolut segaste, tråkigaste och hemskaste period. På ett sätt är det bra här i Skåne, här kommer inte så mycket snö...men istället får vi slask...och blask.
Jag gillar det verkligen inte....jag längtar till våren. Jag älskar våren! Det är årets bästa period! Och sommaren såklart. Men dessa två...höst och vintar, kan man lätt skippa. 

Nu medans jag satt här och skrev om denna dötrista period kom jag på mig själv med att nästan skriva ordet hata flera gånger. så jag kom fram till att det finns gränser. J
ag är faktiskt tillåten att säga att ; Jag hatar sjukdommar, för det gör jag verkligen. Det är nästintill okej att säga att jag hatar vintern, och lika nära att säga att jag hatar snö. Men de är nog de enda tre saker (Förrutom krig, mord/våldtäckt/övergrepp och förstörelse) som jag verkligen kan säga att jag hatar....det är bra.
Det ska jag komma ihåg ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0