Thailänsksvenska

Var nyss hos Maria.
Vi kom fram till att vi borde göra en komedi. Eller kanske inte en film, men något med komik i. (Heter det så? :S)
Hur som helst, vi ska skapa något så andra människor får använda skrattmusklerna.
Det set jag fram emot ska jag säga!

Vi har nästan beställt vår resa nu också, så nöjd, så nöjd!
Ska bli så jääkla kul! Shit, längtar redan.

Jag var nere på servicen men bilen också. Visst ja, det får jag inte glömma.
Den snubben som jobbar där är ganska rolig.
Han är från Thailand tror jag, så man hör ungefär 1/3 av allt han säger. eller ja, man hör allt, men man förstår 1/3.
Idag när jag kom hade han i alla fall inte tid att ta emot bilen, utan förklarade att jag skulle komma ner igen imorron under dagen. Så mycket förstog jag. Sen började han teckna med händerna, böja sig ner och se väldigt antusiastisk ut. han viftade fram och tillbaka och tillslut förstog jag att han snackade om något i motorhuven. tror han fick med "generatorn....fixa...batteriet....bilen..." några gånger. Mer fattade jag inte.
Jag stog som ett fån, men log och sa okej. Ingen aning om vad jag sa okej till, men det får man se imorron.
Jag sa att han skulle ringa pappa och berätta allt han nyss sagt, han har konstigt nog en kuslig förmåga att lyckas förstå vad thailänderen säger. Och det är väl lika bra det, eftersom han har en dotter som tydligen är kass på thailändsvenska. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0