spara och slösa.

jag har två karraäktärer.
Nej, jag är inte skitsofren...jag har bara två olika karaktärer.
I och för sig har nog alla dessa två...
Spara och Slösa heter dom.

Jag sparar när jag har råd att slösa och slösar när jag måste spara. Omvänt och konstigt.
Just nu måste jag verkligen spara pengar. Måste spara till julklappar och till resepengar till New York. 
Hur som helst, nu när jag väl bestämt mig för att spara verkar det helt omöjligt. 
det kommer bara saker som jag verkligen måste köpa...vilket gör det värdelöst att spara. 

Ex, farsdag. Det är ju en sån dag som man helst inte ska dra in på presenten. Man behöver ju inte köpa det värsta dyra, inte det jag menar, men farsan är ju ändå värd någonting. 
Mat, det är också ganska väl behövligt, och just de senaste veckorna har jag behövt handla en hel del...
En resa till Stockholm som var ganska väl behövlig kom egentligen vid helt fel tidpunkt. i och för sig shoppade jag inget speciellt när jag väl var där, förrutom en klänning till Lollo i en lite för tidigt födelsedagspresent..hon fyller ju den 22 november. 
Köpte även en sen present till Sarha, och en tidig julklapp till mormor. 
har även köpt mediciner (jaaa jag vet, "Fia, du äter för mycket mediciner!" men jag lovar, jag har dragit ner på det, detta var faktiskt behövliga tabletter ;) )

Så, när jag väl måste spara pengar...så går det inte. 
Precis när man är ute och letar efter jeans...då hittar man inga :/ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0