Pappas day <3, eller farsans afton?

Idag var det pappasdag. <3
Oturligt nog har det för mig varit en ganska (till en början) kaotisk dag....för att senare övergå till en halvkass dag som senare ljusnade.

Började som sagt med att jag inte hade några nyckar.
Fick sätta mig och kolla kartor imorse för att hitta "Övre Långvinkelsgatan".
Hittade inte så fick ringa Maria tidigt.
Hittade tillslut och fick nycklarna. Men kom försent till jobbet. Never mind.

Folket som kom och skulle bada, kom klumvis. Ibland inget, och inbald hur mycket som helst.
Den gånger där var mest folk, var dock när kassaapparaten (rättstavat? ser konstigt ut...) började pipa och blinkade "ERROR". Ringde Maria i lite smått halvpanik och och hjälpte mig.Kön växte. En simlärare kom in och tog hand om kön som sakta blev mindre. Phu.

2 grejer hände dock idag som gjorde att min tråkiga innesittar dag ljusnade upp sig, precis som vädret ute, som jag såklart missade på grund av arbete ;)
Det första var att en kille kom in och fågade efter sina basketshorts. han kanske var runt 22. Jag hittade dom inte, och inte han heller. Jag sa att "ja, det är ju liktigt synd när folk snor ens saker."
Först kollade han lite skumt på mig...sen sa han helst lugnt "nja, det är ju mest synd om dom. De vill nog inte veta alla konstiga saker jag gjort med de shortsen."
Det ville verkligen inte jag heller, så jag svarade inte. Då gick han.

Det andra var när en pappa skulle springa in för att hjälpa sin fru med deras lilla bebis. När pappan går förbi mig i receptionen ropar hans andra dotter (kanske 5 ) från godismaskinen, "Pappa!! Glöm inte att ta av skorna!". Pappa vänder sig om och ler lite mot sin dotter men fortsätter gå, flickan fortsätter "men pappa....SKORNA! ta av dom, du måste! det blir smutsigt!" Pappa vänder sig om...himlar med ögonen ...suckar och tar sakta av sig skorna. Skäms? Ja, kanske.

När jag jobbat klart, duschar jag och byter om för en middag hos farmor o farfar. Kommer hit,...så är inte brossan med. nej, han är tydligen hemma och sjuk. Min första tankte var "glöm, att jag åker hem." Tydligen förstog mamma, så hon frågade farmor om ja inte kunde få bo hos dom några dagar. Farmor blev överlycklig, så nu är jag här. Hos farmor och farfar. Och här ska jag bo, tills jag vågar mig hem igen, haha. :D


Kommentarer
Postat av: micke

kan du inte helsingborgs gator? går nog snabbare om du söker på hitta.se nästa gång.. ;)

2007-11-12 @ 14:31:49
Postat av: Fia

haha, ja. hade verkligen ingen tanke på hitta.se. men det hade varit mycket smartare ;)

2007-11-12 @ 20:47:25
URL: http://soffiia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0