Inbrottslarm

japp, nu är det kväll.
Som om det skulle vara något ovanligt.
Det blir ju en kväll varje dag. Förhoppningsvis.

idag har jag som sagt varit hos frissan.
Färgade, slingade och klippte.
Blev halvnöjd faktiskt, men som alltid så känns det lite för kort ;)
Antagligen pga att man vant sig med det andra håret.

När jag skulle köra från frissan, låste jag upp bilen som vanligt, men då började den tjuta och tuta. Inbrottslarm
eh, jaha. "hej allesammans! nej nej, jag försöker inte sno bilen, den tillhör familjen, här är nyckeln, tadaaa...ehm..så..ni kan fortsätta gå nu..."
jag gick tillbaka till salongen (1m bort) och frågade farmor och hennes nya kund vad jag skulle göra. Kunden skrattade och svarade lugnt. "Har du låst bilen igen?"  "Ja. " svarade jag snabbt. "Bra, då går du ut igen och låser upp så ska det funka".
Innan jag ens kommit ut hann bilen sluta som tur var. Och den började inte heller när jag låste upp den. Phu.

Imorron blir det antagligen miljövänlig cykling till skolan...då känner jag mig duktig. Bara det inte regnar..
Så nu ska jag sova så jag orkar cykla hehla vägen.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: micke

om alarmet sätter igång och du trycker på knappen igen så slutar den nog tjuta. vissa nycklar kan göra så om batteriet börjar bli svagt i nyckeln.. fast bmw har nog inget batteri i sina. för pappas gjorde så en gång på ena nyckeln så sa vi till om det och ngn vecka senare fungerade den inte alls och då sa dom bara att nyckeln pajat och att dom inte kunde göra ngt. smart

2007-11-14 @ 08:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0