Gårdagen...

Tjenare Bloggen! Läget? Länge sen ju!
Detta internetproblem förföljer mig.
Just nu sitter jag och surfar på någon annans nät, Proffsigt.


Nyss snöade det här. Shit. Redan dödstrött på vintern.


Förresten, jag jobbade ju idag.
Det hände två rätt skumma saker faktiskt.
Eller ja, en i alla fall.


Jag jobbar ju som butiksbiträde...eller ja, säljare kanske man ska säga.
Jag ska finnas i butiken och hjälpa kunder med det de behöver hjälp med.
Men imorse hade det tydligen blivit en liten miss, så jag fick köra två leveranser också.

Den ena var till Mariastaden. Alla som bor här i närheten vet att Mariastaden just nu ser ut som värsta byggarbetsplatsen. De håller på och bygga nya hus och vägar där om vart annat.
Hur som helst. Jag skulle hitta till en speciell väg och sen det fjärde huset på den vägen.
Efter att ha kört runt ett tag kom jag rätt, och det gick ju bra när jag väl fick tag i rätt snickare.


Den andra leveransen var till Rydebäck. (Där skulle jag leverera en stor otymplig micro. )Alltså på helt andra sidan av HBG.
Jag hade fått vägbeskrivning och körde till adressen. När jag kom fram visade det sig vara radhus. Jag packade ur den stora kartongen med den tunga micron och började konka. När jag kom fram ställde jag ner paketet på marken och ringde på. Ingen öppnade. Jag väntade ett tag och knackade sen. Ingen Öppnade. Tillslut ringde jag eniro för att få numret till butiken där jag jobbar. Jag blev kopplad till fel butik, den i Landskrona.

Tillslut kom jag äntligen rätt och fick prata med en snubbe. Jag frågade om kunden inte var hemma, eftersom ingen öppnade. Han ringde upp kunden och sa till mig att jag fått fel adress. Eller inte adress, men fel nummer. Jag var vid 39 och skulle till 31. Så det var bara ut och konka med micron och leta efter hus nr 31. Hittade det tillslut och ringde på.

En finlands svensk tank kom och öppnade och visade mig till köket. Jag förstod ungefär hälften av vad hon sa. Jag började packa upp micron när hon plötsligt sa "men neeej!"
Jag tittade oförstående på henne, hon förklarade snabbt att hon inte ville ha en micro som var grå, "Den ska vara vit!".  "Jahapp", tänkte jag. Så istället för att åka tillbaka frihänt till butiken, fick jag istället konka TVÅ micros till bilen. UTAN kärra....
En med emballage, och en utan. Yippie.


Imorse fick jag en liten överraskning då jag kom till jobbet. Grabbarna hade nämligen byggt om hela butiken till en julmarknad. Okej, kanske inte, men de hade pyntat den reält.

Hallå? JUL!? Nu?
Neej. Det har gått alldeles för fort...och snart är det julafton. Mindre än en månad kvar nu...
Men det ska faktiskt bli riktigt kul att få köpa alla julklappar, och slå in dom. Och öppna sina egna. Haha.

Nej...nu blir det sängen! Tjao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0