Dålig service

Jag har för nu två månader sen, lämnat in en telefon (hemtelefon) på Telia för att den inte funkade. Jag har fortfarande inte fått någon info om något och fortfarande inte fått tillbaka den. Så idag beslutade jag att ringa till Telia. Lättare sagt än gjort.

Jag tittade på inlämningskvittot och slog numret som stog där, ett 042-nummer till Telias buik på Väla. (Där jag lämmnat den.) Jag fick prata med en elektronisk röst och svara korta ja och nej frågor i luren. Jag såg framför mig hur det skulle sett ut om någon lyssnat...sikket telefonsamtal, "Ja. Nej. Fast telefoni. Ja. 042. Ja"
Tillslut sa rösten, "okej, jag kopplar dig vidare".
Jag kom nu till en växel och fick nummer 16 i kön. Satt snällt och väntade och tillslut blev det min tur, och jag fick snacka med en riktig röst.
Hon lyssnade på mitt ärende och sa sen att hon skulle koppla mig till Väla, eftersom denna telefonväxeln som jag tydlilgen kommit i var till kundtjänst för hela Sverige.:s Jag kopplades och fick prata med samma elektroniska röst igen. När jag sagt vad jag ville för andra gången sa hon "jag letar efter ledig assistent, jag kopplar dig".
Jag blev nu kopplad till en kö där jag hade nummer 21.

Efter riktigt lång väntan fick jag prata med en vanlig tjej igen, på samma kundtjänst för hela Sverioge. Hon sa samma sak och skulle koppla mig till Väla.
Fick prata med samma elektroniska röst igen, men denna gången hörde hon inte vad jag sa. Efter ett tag sa en annan röst att jag skulle få knappa in mitt ärende istället. Sagt och gjort.
Jag blev återigen kopplad till Teliasundtjänst, denna gång med nummer 32.
Det tog ett halvår innan de svarade, och 4 gånger sa rösten "du har nu nummer 13 i kön". (Man kan nog föreställa sig vilket humör jag var på nu...)
Tillslut kom jag fram, fick snacka med en kille denna gången, han var ganska off, men försökte ändå hjälpa till. Efter ett tag satt han tyst länge, sen kom en elektrisk röst igen. "Välkommen till Telias Väla butik..bla bla bla..."
Jahapp tänkte jag. IGEN!
Jag knappade nu in att jag var företag för att kanske lättare för service. Men inte ens då fick jag hjälp. Jag blev kopplad IGEN.
Denna gången fick jag prata med en tjej, som förklarade att om inte personerna på Väla svarade i telefonen, skickades samtalet vidare till kundtjänst.

Riktigt onödigt. Här har jag nu suttit i 47 minuter... (exakt ;) ) och inte fått någon hjälp alls, det kallas jag dålig service.

Kommentarer
Postat av: micke

åk dit? 2 mån är oacceptabelt.... stå på dig, du bör få ngn typ av ersättning

2007-11-09 @ 17:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0