Dagens I-lands problem (?)

VIssa saker i vardagen stör man sig på. Här i Sverige ofta så kallade I-lands problem. Bara idag har jag stött på en hel del sådanna I-lands problem.

Det första: Vaknade kl. 4 i natt och mådde illa. Riktigt jobbigt! Jag hann vara uppe i 40 min innan det gick över så jag kunde somna om igen. Riktigt störigt.
Det andra: Imorse innan jobbet skulle jag beställa kläder från internet. Värsta sommar-rean och allt, så tänkte jag skulle passa på. Efter jag kollat ett tag på sidan och bestämt mig för vad jag skulle beställa, skrivit in alla uppgifter om vem jag är osv, står det "Tyvärr, servern ligger nere för tillfället på grund av utbyggnad av hemsidan. prova igen om ett tag."  Lite irriterande med tanke på all tid man lagt ner.
Det tredje: När jag körde till jobbet fastnade jag i en riktigt lång bilkö precis innan stan. Blev sittande där i flera minuter och blev då försenad... 
Det fjärde: Hade glömt regnjackan hemma och blev därför dyblöt när jag skulle vandra den långa biten från huset till bilen..
Och det femte: På väg hem sitter jag och lyssnar på Mix Megapol. De hade igång en tävling där man kunde vinna 700 kr om man gissade rätt på deras hemliga ljud. Jag är i alla fall till 90 % säker på att jag visste vad det var samtidigt som alla som ringde in svarade samma fel saker gång på gång. Själv fick jag bara upptaget i luren.

Härliga I-lands problem. Gämför man dock dessa problemen med de vanliga U-lands problemen, som att gå 2 mil om dagen för en kanna vatten, vardra 3 mil med kamelerna, få 15 riskorn till lunch, se sitt hus flyta iväg i en översvämning eller veta att ens syster antagligen kommer dö på grund av sin förkylning, då undrar man ibland varför man egentligen klagar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0