Ica i Gävle

Väldigt sällan jag är inne på Tjuvlyssnat, men borde verkligen gå in där oftare!
Eftersom jag nu sitter inne och har dödstråkigt eftersom ingen ville med ut och nattbada, får jag väl klistra in lite tjuvlyssningar så alla andra tråkiga degar kan läsa ;) :


Ica, Gävle

En tjej ~25 går in på Ica och har sitt barn, iklädd en rosa mössa, i en sittvagn. En äldre dam kommer fram och lutar sig mot barnet.
Damen: Nämen gud, vilken söt liten flicka!
Tjejen: Tack, men det är en pojke.
Damen (tittar upp och fnyser lite): Men varför har han då en rosa mössa?
Tjejen (svarar trött): För att han är bög.

Så go. Sån morsa ska jag också bli om jag får en liten pojke ;)

Glasskiosken, Tjuvahålan Halmstad

Flicka~8 år sparkar av sig sina sandaler. Hon tar sedan upp en av dem och tittar i den.
Flickan: Mamma mamma, varför står det ?Din Sko? i MIN sko?
Mamman: Eeh? jo? du förstår? nä, det kan man ju fråga sig. Det där beror ju alldeles på vems de är? eller tänker jag fel nu..?
Pappan: Åh, herregud?

Flyg mellan Växjö och Turkiet

En kille ~20 har problem med att tryckutjämna öronen och ber flygvärdinnan om råd.
Killen: Hur ska jag göra? Det trycker så förbannat i öronen på mig!
Flygvärdinnan: Håll för näsan och blås ut, det brukar hjälpa.
Killen (håller för näsan och blåser ut med munnen): Det hjälper ju inte!
Flygvärdinnan (skrattar lite): Men du ska ju blåsa ut med näsan!
Killen: Det är ju inte så jävla lätt när jag håller för den!

Samuel Permans gata, Östersund

Två medelålderskvinnor går förbi varandra på gatan. Kvinna 1 ser igenkännande på Kvinna 2 som bara går förbi.
Kvinna 1 (försiktigt): Hej?
Kvinna 2 vänder sig förvånat om.
Kvinna 2: Nä men oj, är det du? Jag kände inte igen dig. Vad tjock du har blivit!

Nej, nu räcker det. Hoppas det gjorde så vissa sitter och ler i alla fall ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0