Han är friad

Min Favoritblogg: Alex Shulmans.
Faktiskt, så är det.
Andreas har länge försökt få mig att läsa den, mot min vilja.
Men idag när jag satt hemma med för mycket tid, så gick jag faktiskt in på den.
Det var bra gjort.
Jag läste gamla inlägg och hittade en favorit. Jag blev så glag att jag var tvungen att kopiera det och klistra in det här. Hoppas det var okej, eftersom det var så kul och passar in lite här i skånelandet.
Det är innehållet i texten jag vill understryka.

Jag är friad!

Skrivet av Alex Schulman 24 augusti 2007, klockan 10:31

Tydligen har jag blivit anmäld till JK för hets mot skåningar. Jag skrev ett inlägg med rubriken "att tala skånska är att kräkas en smula" som fick hela södra Sverige att gå i taket. Igår blev denna anmälan avskriven. Jag är alltså frikänd. Det har slagits fast att man FÅR säga att den skånska dialekten rent fonetiskt går att likna vid kräkljudet. Det var väl för väl.

Hörrni, skåningar! Ska vi inte dra ett streck över det här nu. Jag vill inte att ni ska sitta där nere och vara förbannade på mig. Ibland skojar jag med skåningar och ibland med norrlänningar. Men glöm inte att jag framför allt skojar med oss stockholmare.
____________________________________
Jag tyckte det var så kul att läsa att han faktiskt skrivit detta för att sedan bli anmäld.
Jag är helt säker på att det måste sett riktigt roligt ut när jag satt hemmapå min säng, helt själv, och skrattade högt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0