Fjortisar på en fredagskväll

Nej, nu får jag ta tag i detta bloggandet.
Felet är bara att dygnet borde vara minst 26 timmar, då skulle jag kanske hunnit med i alla fall hälften av allt jag vill göra på en dag.

Detta var dagens lista:
1. Skolan
2. Väla med Elin, leta partylinne...
3. Packa väska, göra mat till efter träning
4. Träna
5. Bio (SHREK!) med Sålle, Elin, Sofie, Linn och två av elins vänner
6. Utgång på Tivvan och Steak house med en hel del underbart folk.

Jag hann faktiskt med ALLT. Känner nu hur riktigt dödstrött jag är...borde sova, men det är så jäkla tråkigt.
Nu är det 6 timmar kvar till träningen börjar, imorronbitti. Kul.

En sak jag stör mig enormt på är alla fjortisar. De super sig redlösa, kommer in på uteställen med falsklägg och tio kilo smink, dansar..eller ja "dansar" (det ska nog föreställa det) som om de vore på en strippklubb och dansade lapdance för någon snuskig gubbe...fräsht, de har på sig en decimeter höga klackar de knappt kan gå i. Väl inne på stället när de har fullt upp med att antingen hångla upp någon tjugotre åring eller stå och "dansa" har de ingen aning om vart de ställer ner sina stilettklackar. Ikväll råkade fyra av dessa fjortisklackar ställas på mina fötter. Det är inte skönt. Sedan står de och skriker i telefonen, skrattar högt och och vinkar till någon långt bort. Gärna händer allt detta på ett språk som låter som påhittat. Det som nyss var en jobbig fjortis, blev snabbt femtion aspackade, gapskrattande, högt pratande fjortisar.
DE måste vara de som förökar sig snabbast...kanin teorin a la Fjortis.
Så måste det vara.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha fyfan va bra skrivit sofia, riktigt bra :) jag bara skrattar, stämmer absolut.
din blogg är nice som fan tjejen :)
/jenny

2007-09-02 @ 22:38:46
URL: http://ifidontlivetoday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0